Παράταση ζητούν από το Πεκίνο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων

 

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, των ΗΠΑ, της Ιαπωνίας και της Κορέας κάλεσαν την κινεζική κυβέρνηση να καθυστερήσει την εφαρμογή της απόφασης να επιβάλει ποσοστώσεις στην πώληση ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων και να κάνει πιο ευέλικτους τους στόχους. Σε διαφορετική περίπτωση, προειδοποιούν οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν θα καταφέρουν να εκπληρώσουν τον στόχο που έχει θέσει το Πεκίνο, ώστε από το 2025 το 20% των καινούργιων αυτοκινήτων που θα κυκλοφορεί στη χώρα να είναι ηλεκτρικό ή υβριδικό.

H επιστολή με ημερομηνία 18 Ιουνίου που έστειλαν οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες προς τον Κινέζο υπουργό Βιομηχανίας αποτελεί την, μέχρι σήμερα, σοβαρότερη προσπάθεια αντίδρασης στα σχέδια του Πεκίνου να αλλάξει δραστικά το τοπίο στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο. Επιθυμώντας να καταπολεμήσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, η κινεζική κυβέρνηση ετοιμάζεται να υιοθετήσει ποσοστώσεις για την κυκλοφορία υβριδικών και ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, με στόχο μέχρι το 2025 το 20% των νέων αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου να ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

Παράλληλα, το Πεκίνο θεωρεί πως με αυτή την πρωτοβουλία θα ενισχύσει και την τοπική αυτοκινητοβιομηχανία να ανταγωνιστεί ξένες εταιρείες που διαθέτουν πολύ μεγαλύτερη εμπειρία στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι νέοι αυστηροί κανόνες που έχει προτείνει το Πεκίνο, σε συνδυασμό με τις σοβαρές ποινές προς τις εταιρείες που δεν θα συμμορφωθούν με τους στόχους, ποινές που περιλαμβάνουν μέχρι και απαγόρευση πώλησης μη ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Κίνα, θα μπορούσαν να αποτελέσουν πολύ σοβαρή πρόκληση για ορισμένους κατασκευαστές αυτοκινήτων. «Αυτό (οι νέοι κανόνες) θα πλήξει σκληρά τη βιομηχανία, ιδιαίτερα τις γνωστές εταιρείες», λέει στο Reuters o κ. Λίπινγκ Κανγκ, διευθυντής του think tank Κέντρο για την Ενέργεια και τις Μεταφορές, με έδρα το Πεκίνο. Τον Ιούνιο, ο Κινέζος πρωθυπουργός Λι Κεκιάνγκ και η Γερμανίδα καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ είχαν συμφωνήσει πως το Πεκίνο θα μετρίαζε κάπως τους φιλόδοξους στόχους του. Ωστόσο, αργότερα το κινεζικό υπουργείο Βιομηχανίας δημοσίευσε προσχέδιο κανονισμών στους οποίους περιλαμβάνονταν οι σκληρές ποσοστώσεις. «Είναι αδύνατο να επιτύχουμε τη φιλόδοξη ημερομηνία εφαρμογής των προτεινόμενων κανόνων», αναφέρεται στην επιστολή που έστειλαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ΗΠΑ, Ευρώπης, Ιαπωνίας και Κορέας. «Πρέπει, κατ’ ελάχιστον, να αναβληθεί κατά ένα έτος η έναρξη εφαρμογής και να γίνουν περισσότερο ευέλικτοι (οι στόχοι)». Σύμφωνα με το προσχέδιο που έχει δοθεί στη δημοσιότητα, τουλάχιστον 8% των συνολικών πωλήσεων πρέπει να είναι υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα το 2018, το ποσοστό θα αυξηθεί στο 10% το 2019 και στο 12% το 2020, για να διαμορφωθεί σταδιακά στο 20% το 2025.

 

Πηγή: kathimerini.gr